cristian

Doctor

Profesor Asociado de la Escuela de Química, UCR

Química Inorgánica

• Síntesis de antenas mediante la utilización de los compuestos (Ru2(OAc)2(pynp))2+ y (Ru3(dpa)4)C12 y dendrímeros apropiados, para su uso como tintes sensibilizantes en celdas de Grätzel. Investigador Principal.

• Síntesis de Moléculas de Anclaje para la Modificación de Superficies de Silicio. Desarrollo de nuevos dispositivos electrónicos. Investigador Asociado.

Celdas Solares que contienen tintes sensibilizantes para la producción de energía. Investigador Asociado.

• Síntesis y caracterización de moléculas electroactivas. Investigador Asociado.

Anion Template Effect on the Self-Assembly and Interconversion of Metallacyclophanes

Cristian Saul Campos-Fernández, Brandi L. Schottel, Helen T. Chifotides,Jitendra K. Bera, John Bacsa, John M. Koomen, David H. Russell, and Kim R. Dunbar” J. Am. Chem. Soc, 2005, aceptado.

Syntheses, X-ray studies and magnetic properties of dinuclear Ni(II) and Cu(II)complexes bridged by the azo-2,2’-bipyridine ligand

Cristian Saul Campos-Fernández, José Ramón Galán-Mascarós, Bradley W. Smucker and Kim R. Dunbar, Eur. J. Inorg. Chem. 2003, 988-994.

Self-Assembly of a molecular rectangle by using [Rh-Rh]+4 Units

Bera, J.; Campos-Fernández, C.S. Chem. Comun., 2002, 2536-2537.

A Homologous Series of Redox-Active, Dinuclear Cations with the Bridging Ligand 2-(2-pyridyl)-1,8-naphthyridine

Campos-Fernández, C.S; Thomson, M. L.; Galán-Mascarós, J. R.; Ouyang, X.; Dunbar, K. Inorg. Chem. 2002, 41, 1523.

A comprehensive study of the reaction for the ligand 2,3,5,6 Tetrapyridyl Pyrazine (tppz) with paramagnetic First Row Metal Ions

Campos-Fernández, C.S; Smucker, B, W.; Clérac, R.; Dunbar, K, Israel Journal of chemistry, 2001, 41, 207-218.

The First X-ray Structure of a One-Dimensional Chain of Linked RuII=RuII Units

Miyasaka, H.; Clérac, R.; Campos-Fernández, C.S.; Dunbar, K. J. Chem. Soc. Dalton Transactions. 2001, 858.

Metal-Metal Bonded Diruthenium(II, III) Assemblies with Polycyano Anionic Linkers N(CN)2-, C(CN)3-, and 1,4-Dicyanamido-2,5-Dimethylbenzene (DM-Dicyd2-): Syntheses, Structure and Magnetic Properties

Miyasaka, H.; Clérac, R.; Campos-Fernández, C.S.; Dunbar, K. Inorg. Chem. 2001, 40, 1663.

Fine-Tuning the Ring-Size of Metallacyclophanes: A Rational Approach to Molecular Pentagons

Campos-Fernández, C.S; Clérac, R; Koomen, J-M, Russel, D.H, Dunbar, K. J. Am. Chem. Soc. 2001, 123, 773.

One-dimensional Assemblies of Dirhodium Units Bridged by N,N’-Dicyanoquinonediimine Ligands

Miyasaka, H. Campos-Fernández, C.S.; Mascaros-Galan J., Dunbar, K. Inorg. Chem. 2000, 39, 5870.

2-D Hexagonal Layered Materials Composed of M2(O2CCF3)4 ( M = Ru and Rh) Donors and TCNQ Acceptors

Miyasaka, H.; Campos- Fernández; C.S; Clérac; R. Dunbar, K. Angew. Chem. Int. Ed. Engl. 2000, 39, 3831.