mavis

Doctora

Catedrática de la Escuela de Química, UCR

Química Inorgánica

• Síntesis de Moléculas de Anclaje para la Modificación de Superficies de Silicio. Desarrollo de nuevos dispositivos electrónicos. Investigadora Principal.

• Síntesis de organotriaminosilanos funcionalizados. Investigadora Asociada.

Celdas Solares que contienen tintes sensibilizantes para la producción de energía. Investigadora Asociada.

• Evaluación de las propiedades electroquímicas de superficies de silicio modificado con complejos de transición. Investigadora Asociada.

• Síntesis y caracterización de moléculas electroactivas. Investigadora Asociada.

Formation of Hydroxyapatite Nanosized and other Apatites by Electrolysis Process

Montalbert-Smith, R; Palma, C. A.; Arias, J.D.; Montero, M. L. Key Engineering Materials 396-398, 2009, 579.

Use of Complexing Agents in Hydroxyapatite Synthesis··

H. Arce, M. L. Montero Key Engineering Materials 396-398, 2009, 293

Synthesis and Kinetic Study of Hydroxy/Fluoroapatite Solid Solution Formation by Decomposition of a Ca-EDTA Complex·

Arguedas, R; Ledezma, M.; Sáenz, A; Aries, D; Montero, M. L. ZAAC, 634, 2008, 1791.

Synthesis and characterization of Cu(II) containing PMMA co-polymer for optical applications

Rojas, O.; Araya, M.; Montero, M.; Azofeifa, D.; Vargas, W. J. Mater. Sci. 42, 2007, 3161.

Hydroxyapatite coatings on metals from calcium-EDTA.phosphate homogeneous solutions

H. Arce, M. L. Montero, A. Sáenz, V.M. Castaño Int. J. Materials and Product Technology, 30, 2007, 408.

Electrochemical síntesis of Nanosized Hydroxyapatite

M.L. Montero, J.G. Rodríguez, A. Sáenz, V.M. Castaño J.Mater. Sci. and Letters , 41 2006, 2141.

Effect of pH and temperature on the formation of hydroxyapatite at low temperatures by decomposition of a Ca–EDTA complex·

H. Arce, M. L. Montero, A. Sáenz, V.M. Castaño Polyhedron 23, 2004, 1897.